اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تحقیق متخصصان دانشگاهی در مورد انتشار بوی نامطبوع/ ۶۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به وسایل نقلیه است

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: استاندار تهران یک مجموعه علمی از متخصصین دانشگاهی را مامور کرده است که در مورد انتشار بوی نامطبوع تهران تحقیق و بررسی کنند.

تحقیق متخصصان دانشگاهی در مورد انتشار بوی نامطبوع/ ۶۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به وسایل نقلیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محمد تقی زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه افتتاح سه پروژه زیست محیطی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدایت صنایع به سمتی که در حین فعالیت مسائل زیست محیطی را رعایت کنند یکی از کارهایی است که در دستور محیط زیست استان قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا پروژه‌های زیست محیطی افتتاح می شوند تا صنایعی که در شهرستان‌های مجاور تهران از جمله ری که بخشی از صنایع پالایشگاهی و نفتی در این محدوده استقرار دارد بتواند هم به فعالیت‌های خودش ادامه دهد و هم در زمینه زیست محیطی استانداردهای لازم را رعایت کند.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: امروز با بهره برداری از این پروژه ها و با نصب سیستم های آنلاین، شرایط این مجموعه پایش می‌شود و قطعا می‌تواند در کیفیت زیست محیطی شهرستان ری و تهران مؤثر باشد.

تقی زاده با تأکید بر توسعه فضای سبز در محدوده صنایع، بیان کرد: قبلا گفته می‌شد که صنایع در کنار مجتمع‌های مسکونی قابلیت استقرار ندارد اما نصب سیستم‌های پایش لحظه‌ای در شرکت‌های صنعتی نشان داد که با استفاده از فناوری‌های نوین در مجموعه‌های صنعتی، استقرار صنایع در کنار مجتمع‌های مسکونی با رعایت مسائل زیست محیطی مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه صنایعی که مسائل زیست محیطی را رعایت نکنند، تذکر می‌گیرند و یا تعطیل می‌شوند، تصریح کرد: با این پروژه ها سعی می‌کنیم شرکت‌ها و مراکز صنعتی را ملزم به رعایت استانداردها بکینم تا ضمن اینکه سلامت مردم حفظ شود، بحث اشتغال‌زایی نیز ره‌آورد آن باشد.

معاون عمرانی استانداری تهران در رابطه با انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: در حوزه بوی نامطبوع هر هفته یکشنبه‌ها در استانداری جلسه برگزار می‌کنیم و همه دستگاه‌های ذی‌ربط مشارکت دارند و در آخرین جلسه‌ای که داشتیم سه دستگاه در انتشار بوی نامطبوع به عنوان دستگاه اصلی شناخته شدند.

تقی زاده اضافه کرد: مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه و مجموعه دام گستر که فعالیت‌های دامی انجام می دهد و در شهرستان ری واقع شده است همچنین فاضلاب‌های شهری در جنوب تهران و ری سه دستگاهی هستند که به عنوان علت اصلی انتشار بوی نامطبوع تهران شناخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: استاندار تهران یک مجموعه علمی از متخصصان دانشگاهی را مامور کرده است که نسبت به سهم آن‌ها با محوریت محیط زیست استان مشخص کند که چه نسبتی از این سه مجموعه در این انتشار بو سهیم هستند. 

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به طرح توسعه کمربند فضای سبز شهر تهران گفت: در این رابطه به همه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تکالیفی محول شده و اقداماتی در حال انجام است که در حوزه کاهش آلاینده‌ها و شرایط زیست محیطی وضعیت بهتری در تهران داشته باشیم.

تقی زاده با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به وسایل نقلیه است، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها نفت و گازوئیل مصرف می‌کنند و باعث افزایش آلودگی می‌شوند لذا مقرر شده است دولت از محل فروش نفت، اتوبوس‌های جدیدی در اختیار شهرداری تهران قرار دهد که این امر می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/گ/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول